پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: 20 نماینده اخراجی پارلمان اکوادور با پلیس ضد شورش این کشور در ورودی ساختمان مجلس این کشور درگیر شدند

به گزارش بی بی سی، این نمایندگان که قصد داشتند مجددا وارد پارلمان شده و بر کرسی‌های نمایندگی خود بنشینند با ممانعت پلیس ضد شورش مواجه شدند. در جریان این درگیری پلیس برای متفرق کردن نمایندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. دو نفر از طرفداران این نمایندگان مخالف دولت نیز بر اثر شلیک گلوله توسط مردان مسلح ناشناس زخمی شدند.نمایندگان اخراجی مجلس اکوادور پس از آنکه موفق به ورود به صحن مجلس نشدند، ساختمان را ترک کردند. پس از آن نیز درگیری‌هایی میان نمایندگان اخراجی و طرفداران دولت در گرفت. 

این نمایندگان معترض در زمره 57 قانونگذار اخراجی پارلمان اکوادور بودند.این نمایندگان به هنگامی که قصد داشتند تصویب لایحه دولت مبنی بر برگزاری یک رفراندوم برای تغییر قانون اساسی را در مجلس متوقف کنند، از پارلمان اخراج شدند.

رافائل کورئا رییس جمهوری اکوادور اعلام کرده است:از طریق قانونی اختیارات پارلمان فاسد اکوادور را محدود خواهد کرد.کورئا همچنین نمایندگان اخراجی را به ایجاد خشونت متهم کرده و گفته است:ما(دولت و سیاستمداران طرفدار دولت) افراد مسالمت جویی هستیم.

کورئا افزود: رفراندومی که قرار است با هدف بازنگری در  قانون اساسی و محدود کردن اختیارات کنگره(در اکوادور مجلس را کنگره می‌نامند) نظر مردم را جویا شود، در ماه آینده و در تاریخ مقرر برگزار می‌شود.

کد خبر 17870

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز